Asharq Al Awsat’s daily articles are at your finger tips. Content is split into meaningful sections, allowing you to quickly locate your favorite news. The App is . Listen live to Radio Al shark Al awsat (إذاعة الشرق الأوسط) and more than online radio stations for free on Easy to use internet radio. The latest Tweets from ACHARK ALAWSAT (@MaissounAchark).

Author: Mogrel Kajirr
Country: United Arab Emirates
Language: English (Spanish)
Genre: Business
Published (Last): 15 March 2004
Pages: 175
PDF File Size: 9.22 Mb
ePub File Size: 14.72 Mb
ISBN: 864-1-67542-963-4
Downloads: 85580
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Taujora

Asharq Al-Awsat – Wikipedia

Allegations of that nature at that time could have been damaging to him and Qatar. Retrieved 25 April After the news of the paper’s first big scoop regarding the formation of the U. Webarchive template archiveis links Use dmy dates from January Pages using deprecated image syntax Articles containing Arabic-language text All articles with unsourced statements Articles with unsourced statements from July Articles with unsourced statements from July Articles with Arabic-language external links Official website different in Wikidata and Wikipedia Wikipedia articles with GND identifiers.

However, on another occasion Asharq Al Awsat was accused of publishing a false interview regarding football club Portsmouth. Archived from the original on 28 January Launched in London inand printed on four continents in 14 cities. Saudi Research and Marketing Group.

A pioneer of the “off-shore” model in the Arabic press, the paper awsar often noted for its distinctive green-tinted pages.

The paper has accepted that it got it wrong. In a TV interview, she said that they were “consulting with the Iraqi ministry of health on possible legal action against the paper.


Who’s Who in the Arab Media”6 February The highlight of that phase was when ap paper published three reports about the Qatari Prime Minister Sheikh Hamad bin Jassim al-Thani’s trip to an Arab foreign ministers’ conference in Beirut during the Lebanon conflict in August The paper’s first editor-in-chief Jihad Khazen, [9] now a columnist and editor emeritus for the rival pan-Arab daily Al-Hayatgave credit awsatt Hisham Hafizwith the subsequent support of his brother Mohammed Ali Hafez, for the initial idea of establishing an Arabic-language newspaper in London.

Publications established in Arabic-language newspapers Newspapers published in Saudi Arabia Arab media Newspapers published in London Daily newspapers published in the United Kingdom. Who’s Who in the Arab Media”February 6, One example of Alhomayed’s perceived bias towards his Arab allies was shown when he joined other Arab newspaper columnists in wwsat US President Barack Obama as the lead contributor for Syria’s ongoing crisis for not accepting requests to take military action in Syria.

Retrieved 7 January For example, under Alhomayed Asharq Al Awsat completely ignored the story of the Saudi princess who was granted asylum in the UK after facing death threats in her country for giving birth to ‘love-child’ of a British citizen [25] and the trial of a Gay Saudi Prince who murdered his servant in Archived from the original on 27 June The Jewish Chronicle Onlineaccessed 16 November Alhomayed’s era witnessed some major Saudi-related achadk being ignored or censored.

Critics of Alhomayed claim he bans Asharq Al Awsat writers who are highly critical of Saudi Arabia or its allies, although the allegations were never on solid ground except once for Mona Eltahawywho wrote she was banned [21] however, she was the one who stepped down.


Front page of Asharq Al-Awsat. Retrieved from ” https: Retrieved 23 November Views Read Edit View history.

achark al awsat pdf

Under Alhomayed as well, Asharq Alawsat ignored many sensitive stories relating to Saudi Allies, such as the United Arab Emirates as it didn’t report on the infamous scandal of Emirati Sheikh Issa Bin Zayed who appeared torturing one of his workers [27] in a home-video which was leaked to the media.

However, in JulyAlhomayed stated that the allegations were untrue and apologized at the High Court in London “for any embarrassment” caused.

In other projects Wikimedia Commons.

Arab News 4 Augustaccessed 16 November The paper’s chief competitors in Saudi Arabia are Achxrk Hayat and Okaz ; globally, its chief competitor is Al Hayatthough it is often paired with Al-Quds Al-Arabi which is considered to be its polar opposite.

This page was last edited on 16 Mayat Retrieved 26 June Retrieved 16 February My client is happy with that—there was never anything more acuark it for him than getting that admission.

By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. The New York Times in called Asharq al-Awsat “one of the oldest and most influential in the region”. Gulf News 16 SeptemberRetrieved 16 November Retrieved 14 December A third piece, written by Alhomayed himself, repeated the claims.